Wednesday, November 29, 2006

Zennströms Budskap!


Niklas Zennström ger budskapet i Dagens Industri idag: ”Misslyckande bästa skolan”!
Tack, Niklas, för tröst och medgivande!

Skulle jag komma till en arbetsgivare eller till en affärsängel med det som motto skulle jag få gå genom dörren med enkel biljett ut!
Främst av sådana som bara tittar på examens från Stureplansnissar och inte på vanliga personer med drivkraft och mod att ta risker!
Men Niklas är Niklas med Skype som bevis!

Jag vill gärna skicka detta budskap till alla affärsänglar och riskkapitalister inom Sveriges näringsliv: Lyssna här mina herrar: De bästa affärsidéerna med potential till hållbara och lyckade affärer, som genererar stora pengar, finns inte där ni tror!

Vidga er kretsgränser, riv ner barriärer, sluta vara rädda att möta ”vanligt” folk som förutom glimten i ögat är också berikade med idéer!

Sitt ner och diskutera med dem, bjud på lunch, lyssna på dem, erbjud er mentorskap, såddfinans, tips, vägledning!

IT är här för att stanna, se till att fler Niklas Zennström skapas…

Fråga mig, jag vet…;-)
(Glöm inte att klicka på RSS-symbolen för att prenumerera på min blogg)