Tuesday, June 19, 2007

Kunde ha blivit en multi-master-examensinnehavare

Svårt att avstå frestelsen att kommentera Sven Otto Littorins, arbetsmarknadsministerns, mastersexamens!

Nej, han har ingen aning om var universitetet Fairfax University i Lousiana, där det av regeringens hemsida framgår att han fick sin MBA (Master of Businnes Administration) ligger…han minns inte var det ligger sade han till Expressen, enligt SvD!
Han har inte heller någon aning om att Fairfax University i Lousiana inte är godkänt i USA!

Och enligt DN har Fairfax university figurerat i sammanhang där man diskuterat köpta examina och bluffuniversitet!

Läser man sånt går det självklar inte att låta bli att komma på alla de erbjudanderna jag fick per mail de senaste tre – fyra åren och hade jag använt några av dessa kunde jag ha blivit en multi- master – examensinnehavare och inte bara minister som han har blivit.

Så, nu har jag lärt mig - när jag väl bestämmer mig för att nyttjar ett sådant erbjudande ska jag se till att skaffa mig en fiktiv handledare men framför allt ska jag se till att ta reda på vad ”universitetet” heter och inte minst var det ligger!


intressant.se