Friday, May 25, 2007

Smäll efter smäll efter smäll…


Först kom smällen med upptäckten av en tumör sedan med diagnosen Bröstcancer och senare kom smällen med mastektomin!

Samtidigt med dessa smällar kom också ekonomismällen – Entreprenörer och frilansande som jag är får sällan förståelse av försäkringskassan eller av andra myndigheter, inte ens av sådana vars uppgift är att värna om de hårt drabbade i samhället!

Och till råga på allt kom också smällen med känsloturbulensen inom familjen – en ofta förekommande fenomen säger de som har varit med länge och vet!
Märkligt nog, sakta men säkert och trots smällarna, går man vidare och dessamma gäller även mig som kom överlevandes fram till citostatikabehandlingen.

Den första klarade jag gallant men innan jag fick min andra, vilket sker tisdagen som kommer, hände det igen!
En sista smäll? Törs man kalla den sista?
Tommy Fornander, min läkare på SÖS, kom med ett besked igår som fick mig att tappa jordfästet igen !

En ytterligare behandling väntar på mig!
En månad efter att jag blir klar med citostatikan börjar jag med en ny behandling. Den heter Herceptin, den är mindre biverkningsbenägen, den ska tas i form av dropp men under ett helt år och var tredje vecka!!!
Vad?
Neeeej, Tommy låt mig andas, låt mig vara, låt mig först få tillbaka mitt hår som redan nu börjar avlägsnas och känns så förbaskat eländigt bara den...
Bara låt mig vara, jag vill inte mer…
Det enda jag vill efter citostatikan är rehabilitering både här och hemma i Grekland!
Ingenting annat! Please ge mig inga fler besked, säg inget mer, jag står inte ut med fler besked! Jag orkar inte! Inte just nu! Det känns bara för mycket!!!


intressant.se