Friday, December 22, 2006

Inspirationen styr!



Efter många års matlagning för familjen fick jag så småningom idétorka!
Kom, helt enkelt, inte på vad jag skulle laga för mat för familjen!

Måhända att min dåvarande livskamrat älskade gourmé mat från olika kulturer och min hjärna blev utfattig på mat idéer, hon var dock stenrik på andra idéer… därför kom jag på något klurigt!

På söndagskvällarna samlade jag familjen, som bestod av mannen och våra söner, Jimmy & Denny, och tillsammans satt upp en meny för hela den kommande veckan!

Not bad, eller hur?

För det är inte själva matlagningen som är jobbig utan det där: vad ska jag laga idag då?
Det är just det som gör att kvinnor, eller den som har ansvaret för matlagning hemma, hatar matlagning! Ok, vi säger ogillar matlagning så att det låter mjukare!

Varför jag säger det nu?
Ju för ibland, när jag ska skriva, känner jag likadant, för det är inte själva skrivandet som är jobbigt utan valet av ämne!
Men nu vill jag inte samla några, varje söndag, för att besluta vilka ämne jag ska skriva om. Sånt gör man varje morgon i stora tidningsredaktioner…

Jag skriver bara när jag har lust, för det inspiration som styr - matlagning, däremot, måste man göra varje dag!

Och eftersom det nu redan blev ett inlägg så avslutar jag mina funderingar och slutsatser här för att gå och handla råvaror för juldagen då jag ska laga middagen åt mina barn!

Och vet man vad det blir för middag då är det bara handla varorna och gå därifrån! Enkelt och snabbt!


See yea…

(Glöm inte att klicka på RSS-symbolen för att prenumerera på min blogg)